Friday, March 25, 2022

Too Much of Not Enough

Ik sta samen met Kyra bij de car rental van Sydney airport als ik een statement van mijn jeugdheld Daniel Johns lees:

"Over the last week I began to experience panic attacks. Last night I got lost while driving and I was in an accident. I am ok, everyone is ok."

Wat een nieuws in minder dan een maand voor zijn nieuwe album release. Hij zoekt per direct hulp voor zijn verslaving en paniekaanvallen. Op social media heeft iedereen, fans en pers, er wat van te zeggen.

Het is gek dat nieuws te horen op dit moment nu we in een veel te grote Renault gevaarlijk over de M1 rijden. Deels omdat Kyra de afgelopen 26 uur bijna niet heeft geslapen. Deels omdat aan de linkerkant van de weg in een vreemde auto zeker even wennen is. Deels omdat ze zich ook de hele reis niet zo lekker voelt. Het is twee uur rijden en ze moet nog even volhouden. We luisteren radiozender Triple J. Van hip hop tot de verse punk van Amyl and the Sniffers (Guided By Angels). Denk eraan naar de sportschool te gaan klinkt het in een advertentie “Like a Boss”



Het is steeds rustiger op de weg. De regen is gestopt. We hebben het goede knopje van onze autolichten te pakken en we hebben nog een half uurtje te gaan tot Newcastle, Daniel Johns zijn hometown. Terwijl hij in een dal zit, voel ik mij ondanks de lange reis en vermoeidheid, onderweg naar zijn stad, daar juist weer uitklimmen. Dit avontuur heeft alweer zeventien jaar op zich laten wachten en ik ben er meer dan klaar voor. “Like a Boss”.

No comments: