Monday, November 10, 2008

Vice feest [Het interview met een kater]

De kater komt later.
Dit cynische samenwerkingsproject tussen Vance Novells en mijzelf is ooit ingeleverd bij Vice Magazine ter publicatie op de website. Omdat Vice de avond organiseerde waar wij zo zuur over waren is het nooit gepubliceerd. 

Veel mensen waren hier niet van op de hoogte. Maar op het afgelopen Vice feest was, naast je hippe vriend of vriendin, nog iemand mee op stap. Alles observerend en tot slot zijn veto uitsprekend over een al dan wel of niet geslaagde avond. We hebben het natuurlijk over heer en meester van de morning after: Meneer Kater. We interviewde hem en vroegen wat hem zoal deze dagen bezig houd.
Hoe is het kater?
Rustig op dit moment. Ben vorige week heel erg druk geweest. Hoofdpijn bezorgen is zwaar werk.

Hey was jij ook niet op het vice feestje afgelopen donderdag?

Klopt ik zat in een hoekje. Loerend naar mensen om ze een verschrikkelijke ochtend te bezorgen. Het was een productieve avond. Al was het een stuk nobeler geweest als de mensen daar niet voor hoefde te betalen.

Nog een beetje kunnen vermaken die avond?

Zoals gezegd ben ik meer een ochtend persoon. Maar ik merkte dat de menigte wanhopig nog iets van probeerde te maken. Ze hadden zich gehesen in smerige skinny jeans en sjaaltjes.

Niet jouw stijl?
Ik ben een kater dus mijn stijl doet er eigenlijk niet toe. Maar als ik namens mijn gastheer mag spreken: Nee. Maar laten we er geen probleem van maken, het is al veel langer bekend dat smaak een schaars goed is.

Maar als kater heb je toch wel een stijl? Hoe ga jij te werk?

Het is een raar bestaan, je komt meestal pas ten tonele wanneer het feest is afgelopen. Als morning after zeg maar. Het feestje achteraf. Ik ben ook zelden aanwezig op de feestjes zelf.

Wat zijn de moeilijkste momenten in jouw bestaan?

Ik word altijd een beetje opgewonden als mensen mij proberen weg te drinken. Zo ondankbaar is dat. Maar dat maak ik helemaal goed als ik dubbel weet terug te komen.

Wat is jouw persoonlijk hoogtepunt?
Het gouden moment als mensen fysiek het uitstellen niet meer aankunnen en zich dan maar overgeven aan mij. Zo dacht iemand afgelopen donderdag mij te slim af te zijn. Hij had een tentamen de volgende dag en dacht mij te kunnen weren met een paar glazen water. De naïeve dwaas! Hij had beter moeten weten gezien wij geen vreemden van elkaar zijn. Net zoals de klederdracht van de aanwezigen afgelopen donderdag mag deze onder de categorie Leuk Geprobeerd!

Tot slot. Nog iets mee te geven aan de feestgangers van afgelopen week?
Veel mensen beschouwen mij als een soort parasiet die alleen maar het leven nog dat beetje ondraaglijker maakt. Integendeel juist! Ze nodigen mij immers zelf uit. Ik kom niet langs zolang er niet gedronken wordt. Maar tegelijkertijd ben ik ook het testament van een mooie avond. zeg tegen jezelf "het was goed" en dan ben ik best te verdragen. Tot slot maakt mijn aanwezigheid het eten van soep zo oneindig veel lekkerder.

Kater bedankt voor je tijd en inzet!
Geen dank. We zien elkaar weer snel.

No comments: