Sunday, April 7, 2019

Home Alone

Ik ben thuis. Maar ik ben niet echt thuis. Ik ben erop uit in noord en al mijn vrienden zijn dronken. De drie vrouwen waar ik stiekem verliefd op ben zijn naar huis met iemand anders. En ik wil niet meer door. Ik wil naar huis. Maar thuis is het leeg. Er staat alleen nog een bed, een bank en wat stoelen. En de koelkast is leeg. 

De koelkast was nooit leeg. Er was altijd stomdronken nog wel iets om op te warmen. En twee jaar geleden was er misschien nu om 5u in de ochtend nog wel een dronken kameraard om wat koppen thee mee te drinken. Dan gingen we gewoon nog keihard even wat muziek draaien. En dan konden we hier samen stilletjes huilen en dat moment samen heel erg waarderen.

Nee. Nu ben ik thuis en is het huis leeg. De koelkast is leeg. En ik voel je afwezigheid. Maar hoe leeg ons huis nu ook is, ik ben, nu voor die paar laatste dagen in het ouderlijk huis,dan toch nog heel even thuis.

No comments: